Radhus belönas och familjecentraler hotas

Ok, det har blivit dags att kolla vad som skrivs i tidningarna om Tensta den senaste tiden.

Som vanligt får Adam Tensta en del uppmärksamhet, bland annar i
DN, som skriver mer om hans musik än det faktum att han råkar vara från Tensta, vilket inte alltid är fallet. Även Piteå-Tidningen skriver om Adam och inspelningen av nya videon, där flera piteåbor var inblandade.

Kommunalarbetaren berättar om undersköterskan Silvia Layba som har startat en namninsamling för att familjecenralerna i Järva ska få ha kvar sin personal. På familjecentralerna ryms mödravårdscentral, barnavårdscentral och öppna förskolor. Nu tycks verksamheten vara hotad. Silvia säger:
- Som fackombud måste jag försvara jobben, men det drabbar också dem som bor där.

Ett av företagen som inför bomässan förra året byggde vackra radhus i trä här i Tensta har belönats. Det är Folkhems VD Sven-Harry Karlsson som får Ekkronans Stora Boendepris 2007.
- Jag är både stolt och mycket glad över att få den här uppmärksamheten, både för min långa gärning inom bostadsbyggnation och särskilt för det Folkhem byggt i Tensta, säger Sven-Harry Karlsson. Jag vill göra det jag kan för att fortsätta utveckla boendet och ha ett öppet sinne för att finna nya lösningar.

Kommentarer
Postat av: anneli

Rubriken i DN-artikeln var riktigt fyndig & rolig!

2007-10-13 @ 23:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback