Bananflugor och kramsnö på Eggeby gård

image259Idag, måndagen den 15 oktober, öppnar utställningen Bananflugor och kramsnö på Eggeby gård, ett måste för alla ord- och språkintresserade barn och vuxna.  Den bygger på boken med samma namn av Anna Ribbing och Mati Lepp och pågår till och med den 28 oktober.

Jag har inte läst boken ännu, men här hemma har vi ett kortspel som bygger på den, där det gäller att para ihop bilder som föraställer ordet "på riktigt" med bilder som ser ut som ordet låter. Visst kan man fnissa åt ord som tigerkaka, jordgubbe, ögonlock och ringblomma! Det kan säkert också vara till hjälp för språkinlärningen för alla som har svenska som andraspråk, att kunna hänga upp ordet i minnet med hjälp av lustiga bilder. 

Det kostar 40 kr att gå in och det är öppet 10-15.
Läs mer på Eggeby gårds hemsida, där finns även karta.
Bilden kommer från Eriksson & Lindgren.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej och hå - dit vill jag nog åka. Tack för tipset. Hälsar Anne-Marie
P.S Är du Annelie... som också har en annan blogg... undrar jag... som tittat noga på bilderna i din presentation...?

Postat av: Annelie

Ja, jag är samma Annelie :)

2007-10-19 @ 13:21:10
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback