Slummer har varit i Tensta

97287-182

Äntligen är nya numret av
Slummer ute! Läs bland annat om Dark Rainbow shop i Tensta konsthall. Jag har, precis som Slummers utsände, varit där i sällskap med en fyraåring. Min dotter var både fascinerad och lite reserverad. Roligast hade vi när vi skulle hänga av oss kläderna i "garderoben", där väggarna är helt fyllda av små plastkrokar. Ett konstverk i sig.

Bilderna ovan visar delar av det konstverk som beskrivs i artikeln. Även jag fastnade för det, inte bara för att det passar så bra in i min blogg. Jag är ganska säker på att konstnären bakom heter Tuija Helena Markonsalo, smyckeskonstnär från Finland.
 
Dessutom finns i leopardkuben en designinstallation som går under namnet "Print OK". Som om det inte var nog har konsthallen gjort om sitt kontor, vilket resulterat i installationen/kontoret "Inside out".

Min egen artikel i Slummer handlar om barnböcker. Godnattsagor utan röda hus och vita knutar heter den.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tyckte din barnboksartikel var alldeles lysande!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback