I andra hand

Hannele skrev ett inlägg om olika second hand-butiker på Hisingen nyligen. "Synd att vi inte har sånt i Tensta" tänkte jag då. Men det har vi ju!

På Tenstagången 4 ligger den lilla butiken "I andra hand". Den drivs av Pingstmissionen och är enligt en lapp i fönstret öppen två dagar i veckan: tisdagar och torsdagar mellan klockan 13 och 17. Men idag är det ju måndag och följande bilder tog jag på eftermiddagen.

97287-189

En vacker vårdag som idag ställer man naturligtvis ut en massa varor utanför butiken. Jag undrar om den jordgubbsmönstrade solsängen blev såld...

97287-190

Tavlorna fyller en hel vägg.

97287-191

I fönstret hänger små broderade dukar bredvid prinsessklänningar. Husgeråd finns det gott om, bland annat gamla hederliga matlådor.

Utöver den här butiken har vi även återkommende loppmarknader då och då. Jag har sett att det är ett par på gång i april. Mer info om det senare.

Kommentarer
Postat av: Hannele

Det ser spännnade ut. Finns ju inget roligare än strosa omkring på loppis och göra personliga tokiga fynd. Själv hittar jag massa roligt till trädgården, det gäller bara ha lite fantasi.

Postat av: Annelie

Ja, det gäller att kunna se föremålet i sin "rätta" miljö. Det kan nästan bli lite för mycket inne i butiken. MEn några fynd har jag i alla fall gjort!

2007-03-27 @ 09:28:31
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: alias anneli

Visst är Second Hand en vettig idé. Ekonomiskt och ur miljöaspekt sett.

Självklart ska man även lämna in saker dit. Behjärtansvärt ändamål och bra att någon annan kan få nytta av det man inte själv behöver just för stunden.

2007-03-27 @ 22:03:52
URL: http://anneli.webblogg.se
Postat av: Anneli

Det såg ut att vara en riktigt härlig loppis!
Ett besök där måste man ju nästan boka in:)
Tack för tipset! (Jag hade garanterat köpt solstolen)

2007-04-03 @ 22:41:47
URL: http://flitigamyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback