Senaste nytt från Tensta

Lokaltidningen Mitt i skriver att Järva matmarknad i Tensta centrum kommer att tas över av Lidl. Tidigare har det varit tal om att Lidl skulle bygga en butik på Åvingegränd, men nu flyttar man alltså in i centrum. Om det kan man ju tycka vad man vill. Förmodligen kommer i alla fall jag att handla mer på Lidl än vad jag gjort på Järva matmarknad. Jag förstår att Lidl vill etablera sig i Tensta, det räcker med att gå in på Vivo så förstår man hur mycket mat som inhandlas varje dag för stora belopp. Det är praktiskt taget alltis kö till kassan!

Jessica Kempe skriver i DN om utställningen "Jihani Kalapour" som just nu visas på Tensta konshall. Det är 10 dagar kvar att se den. Jag rekommenderar ett besök, men glöm inte att läsa i utställningskatalogen när du betraktar föremålen. Orden tillför ytterligare en dimension.


Kommentarer
Postat av: Ulf

Äntligen lite sund konkurens. Hoppas ytterligar en lågpriskjedja etablerar sig i närområdet!

Postat av: Annelie

Ja, det kan behöves lite fler butiker!

2007-02-09 @ 13:26:57
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback