Tensta på Myspace

97287-17997287-17797287-178
Presentationsbilder från Myspace

Av en händelse upptäckte jag att Tensta finns på Myspace, som främst används av musiker och artister för att lägga ut musik och nå ut till nya lyssnare. Men även andra kan alltså ha sidor där.  

 
Tensta centrum på Myspace beskriver sig själv som ”Female, 38 years old, Stockholm, Sweden" och visst stämmer det! På sidan finns några videoklipp från Tensta centrum och bilder från arbetet med den nya mosaikväggen på ett kafé i centrum.

Tenstagången finns också på Myspace. Där heter det så här: "I'm Tenstagången, the central street in Tensta. I have trees, a fountain, a subway, a mall and other shops, but no cars! I am used by all the people in Tensta :)" Titta noga på bakgrundsbilden, du kanske känner igen den?


Även Tensta konsthall och Taxingeplan har varsin sida, liksom rapparen Adam Tensta som jag har skrivit om tidigare.

Med tanke på bildmaterialet är det inte så svårt att gissa vem/vilka det är som har lagt upp Tenstasidorna på Myspace. Jag tycker att det är en roligt idé och har haft kul när jag kollat runt. Jag hoppas det blir uppdateringar då och då och uppskattar att man har länkat hit till min blogg!


 


Kommentarer
Postat av: Ulf Larsson

Hejsan Även på YouTube finns det samma videosnuttar. Enkelt att bli medlem och sedan vara Tenstas Ingemar Bergman!!!!

Postat av: Annelie

Tack för tipset, jag ska ta en titt där också.

2007-02-25 @ 18:59:40
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback