Carin Götblad inviger poliskontor i Tensta

image220Idag klockan 15.00 invigs det nya poliskontoret i Tensta. Länspolismästare Carin Götblad leder invigningen, som är öppen både för media och allmänheten. Vid invigningen deltar även Pär Andersson, polismästare i Västerorts polismästardistrikt, Ann-Katrin Åslund, stadsdelsnämndens ordförande samt polispersonal som ska arbeta vid poliskontoret.

 

Kontoret ligger i Tensta Träff och lokalerna kommer att delas med stadsdelens fältassistenter. Tanken är att poliserna ska vara ute mycket - skapa kontakter, bygga förtroende och förebygga brott.

Jag tycker redan att polisens närvaro i Tensta har ökat, vilket är välkommet. Undrar om
den bloggande poliskonstapeln kommer att vara där..?

   

Kommentarer
Postat av: alias anneli

Det var han :-) ! Var du där då?

Isf kanske vi stod intill varandra vid ngt tillfälle...

Postat av: Annelie

Jaså, du vet vem han är :) Visst var jag där, bilder kommer under helgen...

2007-04-27 @ 21:45:54
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: alias anneli

Jo, fast alla killarna är ju rätt lika, när man ser dem som hastigast! Snaggade, långa, smala. Jag nämnde för en av dem: - Ja, och så bloggar ni...! Han tittade på mig, såg lite paff ut, överrumplad och så refererade jag till en sak som en av dem skrivit och råkat ut för. Då sade han direkt: - Ahh, jag det var jag det!

2007-04-29 @ 13:49:01
Postat av: Annelie

Vad kul! Det är fler och fler som bloggar här i Tensta, även om inte alla "skyltar" med det. Roligt! Hoppas det blir fler.

2007-04-29 @ 18:59:51
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback