Susanna Alakoski till Tensta bibliotek

Imorgon kommer författarinnan Susanna Alakoski till Tensta bibliotek. Hennes debutbok ”Svinalängorna” är nominerad till årets Augustpris. Hon har även givit ut boken "Tala om klass" om kvinnor som är klassresenärer.
Både böckerna känns angelägna. Tyvärr har jag inte hunnit läsa någon av dem ännu. Därför är det roligt att Susanna Alakoski kommer hit och det ska bli intressant att lyssna på henne när hon berättar om sina böcker och sitt skrivande. 

Alltså: Tisdagen den 28 november mellan klockan 18.30 och 19.30 gästas Tensta bibliotek av Susanna Alakoski.

Hela denna vecka är full av aktiviteter på biblioteket. "Medskaparveckan" kallas den. Kanske lite otympligt namn, men i programmet finns bland annat datorkurser av olika slag, Haikuverkstad och schackkurs. Dessutom pågår en haikutävling under hela veckan. Mer info här.

Kommentarer
Postat av: Haydee

Hur går det med din uppsats? Är du klar med frågeställningen och enkäten? :)

Postat av: Johanna

Har tyvärr inte läst något av Alakoski heller, men temat om kvinnors klassresa låter mycket intressant.

På tal om böcker, visst var det du som tipsade om Lena Anderssons "Du är alltså svensk?" Jag har snart läst ut den och måste säga att det var länge sedan jag skrattade så gott. Var tvungen att hålla igen, när jag satt på tunnelbanan. =)

2006-11-27 @ 14:40:54
URL: http://pumansdotter.blogspot.com
Postat av: Annelie

Haydee: Tack, det går bra. Delade ut enkäten idag! Hoppas bara någon svarar :)

Johanna: Ja, det var jag. Jag läste första delen på någon dag, men har inte kommit genom hela ännu. Det kom en massa annat emellan. När jag läst ut den kommer jag nog att skriva några rader här.

2006-11-27 @ 20:01:02
URL: http://tensta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback