Livstyckets julmarknad

Igår var det julmarknad på Livstycket och eftersom jag hade lite bråttom glömde jag kameran hemma. Hade jag haft den med mig hade jag tagit följande bilder:

En bild över hela lokalen och myllret av människor som rör sig kring de stora tryckborden där textilierna ligger uppdukade - det är medelålders tanter med tjusiga frisyrer, kvinnor i sjal som berättar om trycken, flickor som förtjust väljer ut julklappar till släktingar och där i vimlet någonstans skymtar även en och annan man.

I en annan bild försöker jag fånga några av de produkter som finns till försäljning, kanske det lilla förklädet till barn i vaxat tyg med rött och gult i effektfull kontrast, kanske Livstyckets egen kokbok, kanske tygrullarna som ligger uppradade på ett bord, kanske mattorna som drar blickarna till sig...

Det uppdukade fikabordet är definitivt med på en bild, med sina saffransgula bröd, muggar med godis och en massa annat gott. Och så bordet med turkiska läckerheter såklart!

Jag hade lite svårt att välja vad jag skulle köpa, men det blev till slut en väska till mig själv och en bricka i present. Brickan kunde jag fotografera i sitt nya hem, se här:

97287-140

Psst...
Samarbetet mellan Livstycket och Svenskt Tenn verkar ha tagit fart - det blir en utställning hos Svenskt Tenn i början av nästa år. Det blir även vårmarknad på Livstycket  för den som missade denna gång. Återkommer med datum!

Psst igen... om du inte har sett Livstyckets tyger tidigare tycker jag att du ska titta in hos Flitiga myran som fotograferade under bomässan i somras, både i Livstyckets lokaler och visningslägenheten!


Kommentarer
Postat av: O L G A

Bilderna blev synliga från livstycket trots att du glömde kameran, Annelie!

Kul att höra att Livstyckets och Svenskt tenns samarbete tar fart!

2006-11-26 @ 22:23:37
Postat av: Johanna

Det är mysigt att gå på marknader, speciellt vid juletid. Man behöver inte nödvändigtvis handla något. Det är roligt att bara "gå och skrota". Tänkte gå någon lördag till Stortorget eller Skansen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback