Susanna Alakoski kammade hem Auguststatyetten

Susanna Alakoski belönades igår för sin bok "Svinalängorna" med Augustpriset, vilket glädjer mig. För bara en vecka sedan hörde jag henne berätta om sitt författarskap på biblioteket här i Tensta.

I DN säger hon om sin bok:
- Jag tror det finns en längtan i dag efter att diskutera samhälls- och klassfrågor. Det är väl en slags slump att flera böcker på det temat kommit på en gång den sista tiden, men det har ändå utlöst en diskussion, en debatt som jag tycker är väldigt välkommen.

Jag instämmer och gratulerar Susanna Alakoski till priset.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Funderar på att köpa boken. Ställde mig nämligen i kö på bibblan och hamnade på plats 26, vilket innebär att jag får nån gång i slutet av mars. :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback