Ett blått fönster

97287-153

Jag går omkring mycket här i mitt Tensta. Promenerar. För det mesta har jag kameran med mig och jag tar bilder på allt möjligt, både vackert och fult. Det händer att folk tittar på mig med skepsis, som när jag fotograferade
valaffischer. Jag förstår dem.

En dag i mitten av oktober stannade jag framför det här fönstret, tog två bilder. Det var så vackert, och samtidigt fult. Kontraster. Typiskt, men ändå inte. Flera fönster i samma bild, men inget att se. Neddragna persienner. En fasad. Sitter man kanske och ser på tv från ett varmare land där inne? 

Ja, jag vet inte alltid varför jag tar mina bilder. Men de sparas på datorn. Så rätt som det är dyker det upp ett tillfälle att använda bilderna, som mönsterveckan nyligen.

Den här fönsterbilden har jag tänk på några gånger, velat dela med mig av. Men känt att ett fönster är väl inget att skriva ett inlägg på en blogg om. Tills jag hittade till Elisabet. Hon skriver så vackert och eftertänksamt om de vardagligaste ting. Lägger ut bilder, som i samspel med hennes ord blir till små mästerverk. Fotografier på fönster har hon gjort till en konst.

Därför delar jag nu med mig av mitt oktoberfönster från ett hus i Tensta. Till Elisabet. Och er andra.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Men vilken RARING du är !!!
Tack snälla rara.

kram / E.

2006-12-08 @ 21:08:18
Postat av: O L G A

DU kan skriva om ett (två) fönster i ett fönster! Och din text tillför dessutombilden en extra dimention.
Nu ska jag till Karlstad. Det blir första natten iväg från Noak.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback