Arty från Taxingeplan

Igår kväll klockan halv tolv stod tv:n på här hemma. Plötsligt började den visa bilder från Tensta. Det var programmet Arty som hade varit och filmat under arbetat med Piazzan i somras. Bland annat berättade designgruppen Front och Internationel Festival, som står bakom förändringen, om sitt arbete.

Jag minns den sommardag när jag gick hem från centrum och fick syn på två tjejer och ett par vägarbetare som målade upp ett enormt mönster på den före detta parkeringen. Det var verkligen helt oväntat, men ändå en välkommen förändring. Smålog för mig själv när jag gick in på Konsthallens hemsida och fick veta att platsen skulle kallas Piazza Taxingeplan. (Det blev för övrigt mitt andra inlägg på bloggen!)

Sedan dess har det hänt en hel del på Piazzan. Jag hoppas fortfarande att våra lokala beslutsfattare ska lyckas hitta en lösning om en permanent trappa mellan de olika planen i centum.

Dessutom: Svenska Dagbladet skrev om den pågående utställningen på Tensta konsthall häromdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback